Nå tar Nei til EU i bruk en ny logo og en ny grafisk profil. Profilen er utarbeidet av Von kommunikasjon, og vi gleder oss til å vise fram en ny side av Nei til EU.
Nei til EU er til stede over hele landet. Vi har en aktiv organisasjon i alle landets fylker, og mange lokallag. Det er derfor viktig at vi har en visuell profil som vekker gjenkjennelse hvor enn vi er, og det skal være lett for våre medlemmer å representere organisasjonen. Gjennom profilen ønsker vi å legge vekt på vårt arbeid for folkestyre, miljø og solidaritet. Det er også viktig at vi viser oss som en organisasjon med medlemmer som er engasjerte, men ikke aggressive.
Nei til EU er en grasrotorganisasjon med rundt 20 000 registrerte medlemmer. Vi kjemper mot at Norge skal bli medlem av EU, og for å forhindre at norske lover og regler tilpasses EU. Både gjennom vårt EØS-medlemskap og på andre måter. Vi har mye historie, sitter på en mengde kunnskap og er viktig for EU-debatten i Norge.
Våre viktigste verdier er frihet, rettferdighet, internasjonal solidaritet, respekt for folkestyret og miljøvern.
Logoen vår er det viktigste elementet og vårt ansikt utad. Den skal alltid være synlig i vår kommunikasjon slik at ingen er i tvil om hvem som er avsender. Logoen er bygd opp av en rød sirkel, slik den tradisjonelt har vært. Dette gjør at den fungerer godt som et jakkemerke/button. Logoen kan også blåses opp i størrelse og dekke store flater. Navnetrekket er plassert rundt i sirkelen som et sammenhengende mønster. Organisasjonsnavnet er plassert i venstre hjørne, mens våre viktigste nøkkelord er plassert videre rundt i sirkelen. Sammen danner det et sammenhengende mønster som også er mulig å ta i bruk som dekor.