– Fra 22. april til 6. mai kjøres det verve og aktivitetsuker i hele organisasjonen, sier Karl-Sverre Holdal, organisasjonsrådgiver og verveansvarlig i Nei til EU.
– Vi har mål om å få 300 nye medlemmer i løpet av kampanjeukene, sier Holdal
– Målsettingen for Nei til EU er å øke medlemstallet i 2019. Målsettingen for kampanjen i uke 17 og 18 er å verve minimum 300 nye medlemmer. Det forutsettes at alle organisasjonsledd bidrar i vervearbeidet og at fylkeslagene gjennomfører vervetiltak i perioden.
Aktivitet i fylkene i kampanjeukene
– For å klare det er det viktig at hele organisasjonen deltar i verveaksjonen. Vi forventer at alle fylkeslag deltar i vervearbeidet i løpet av aksjonsukene. Vi ønsker også lokal aktivitet i så mange kommuner som mulig.
Her er kravene til aktivitet i fylkene i kampanjeukene:
- Lag deres egen målsetting for hvor mange dere skal verve i deres fylke.
- Hvert fylke må planlegge og gjennomføre tre arrangementer i løpet av de to kampanjeukene (arrangementer kan være åpne møter, stands e.l.)
- Hvert fylke må sende inn tre ulike leserbrev til fylkets aviser
Politiske hovedpoeng for kampanjen
Vervekampanjen har fire politiske hovedpoeng. Disse er suverenitetsavståelse, offentlige tjenester, markedsadgang og solidaritet.
Til hvert av hovedpoengene vil det bli laget video, delebilde, nettside og flygeblad.
Stort bilde: Medlemsregisteransvarlig Kjell Arnestad og verveansvarlig Karl-Sverre Holdal er klare til å sende ut velkomstpakker til de nye medlemmene. Foto: Eivind Formoe
Stort bilde i toppen: Generalsekretær Kjell Arnestad og organisasjonsrådgiver Karl-Sverre Holdal pakker velkomstpakker til nye medlemmer. (Foto: Eivind Formoe)