
Stortinget skal votere over norsk medlemskap i ACER
Et flertall i Stortingets energi- og miljøkomité vil at Norge skal forbli i ACER.

Rådet er det høyeste organet i Nei til EU mellom landsmøtene. I rådet møter to fra hvert fylke og direktevalgte medlemmer. Rundt 60 deltakere fra hele landet deltok på møtet. Hovedsak på dette rådsmøtet var oppsummering av kampanjen for å stoppe norsk tilslutning til EUs energibyrå Acer, og hvordan denne kampen skal føres videre.
– Blant mange viktige saker fant vi tid til å glede oss over 2000 nye medlemmer siden nyttår, og det feiret vi med kake, sier Kathrine Kleveland, leder i Nei til EU.

Et flertall i Stortingets energi- og miljøkomité vil at Norge skal forbli i ACER.

Norgespris kompenserer for høye strømpriser for husholdninger, men tar ikke problemet ved roten.

***AVSLUTTET*** Nei til EU søker engasjert, kreativ og systematisk rådgiver i 40–50 % stilling. Søknadsfrist: 22. juni 2026