
Stortinget skal votere over norsk medlemskap i ACER
Et flertall i Stortingets energi- og miljøkomité vil at Norge skal forbli i ACER.

Det er god stemning på Nei til EUs stand, sentralt i Arendal sentrum, på Kanalplassen. Mange interesserte kommer innom standen og får med seg lesestoff, jakkemerker og en god samtale om EU, EØS, EUs energiunion og andre tema.
Einar Frogner mener det er viktig og nyttig at Nei til EU deltar på Arendalsuka.
– Nei til EU er her sammen med mange andre. Vi har også et eget arrangement på onsdagskvelden klokka halv ni, og der setter vi fokus på internasjonal handel, internasjonalt samarbeid, og den rollen Norge som et land som ikke er med i en blokk som EU kan spille, sier Frogner.
– Vi setter fokus på hvordan vi kan spille en rolle i internasjonalt samarbeid mellom land og hvordan vi kan spille en rolle i internasjonal handel.
– På den måten kan Norge være en brobygger, og ikke en del av en stemme som forsvinner i det store EU, avslutter Frogner.
Stort bilde i toppen: Alexander Fossen Lange og Kjetil Marstrander deler ut materiell til besøkende på Nei til EU stand i Arendal.
© Foto: Sindre Humberset

Et flertall i Stortingets energi- og miljøkomité vil at Norge skal forbli i ACER.

I Klassekampen 30. mai tar professor Janne Haaland Matlary til orde for at det ikkje bør vera ei ny folkerøysting om eventuelt medlemskap i Den europeiske unionen. Saka er rett og slett for kompleks for vanlege folk å ta standpunkt til, slik ho ser det. Det reagerte eg som fylkesleiar i Hordaland NtEU på, og innlegget mitt i Klassekampen 2. juni finn du her:

Vi er ikke så dumme som du tror, Jensen!