Utadrettet arbeid og sosiale media
Innhold
Kurset tar for seg aktiviteten som skjer i fylkes- og lokallag som retter seg ut mot medlemmer og potensielle medlemmer, med unntak av det som går på verving. Det kommer i neste skolering. Dette kurset skal gi tillitsvalgte i et lag en mulighet til å diskutere og trene på hvordan å bruke sosiale medier, lage informasjonskampanjer og avholde stands og åpne møter.
I løpet av to timer med skolering skal følgende gås gjennom:
- Stand og åpne møter
- Informasjonskampanjer
- Sosiale medier og medieutspill
Det er lagt opp til en blanding av innledning, diskusjon og oppgaver.
Målgruppe
Tillitsvalgte i fylkes- og lokallag og medlemmer som ønsker å bli aktive i lag.
Læringsmål
- Få en forståelse av hvordan å arrangere stands og åpne møter
- Øve på hvordan å lage en kampanjeplan
- Sammen få en forståelse av hvordan laget skal bruke sosiale medier
- Dypere forståelse av medieutspill
Litteratur m/lenker
Tillitsvalgtsidene om utadrettet arbeid og sosiale media
Organisasjonsbygging og medlemspleie
Innhold
Dette kurset skal gi deltakeren en innføring i områder som handler om det å bygge organisasjon. Det handler blant annet om å verve nye medlemmer, ha kontakt med medlemmene og starte opp lokallag.
- Medlemspleie
- Verving av medlemmer
- Purreringing
- Starte opp lokallag
Skoleringen har lagt opp til diskusjon og oppgaver i fellesskap og grupper og er tilpasset en gruppe på minst 4 personer.
Målgruppe
Tillitsvalgte i fylkes- og lokallag og medlemmer som er eller ønsker å bli aktive i lag.
Læringsmål
- Bevisstgjøring av medlemspleie, hva det er og hvordan laget kan jobbe aktivt med det.
- Arrangering av vervekampanje
- Trene på hvordan å verve og purreringe
Litteratur m/lenker
Tillitsvalgtsidene om organisasjonsbygging og medlemspleie