
Stortinget skal votere over norsk medlemskap i ACER
Et flertall i Stortingets energi- og miljøkomité vil at Norge skal forbli i ACER.
Det 30 år siden EØS-avtalen trådte i kraft 1. januar 1994. Flere politiske saker gjennom disse tiårene viser at det norske demokratiet og folkestyret er sterkt utfordret.
Folkestyreutvalgets nye rapport «30 år med EØS-avtalen» kartlegger konsekvenser for blant annet demokrati, arbeidsliv, energi og miljø, samt alternativer til dagens avtale. Utvalget ble nedsatt våren 2022 av Nei til EU, og legger nå fram nå sin sluttrapport.
PROGRAM FOR LANSERINGEN 12. MARS
Se lanseringen i opptak her:

Et flertall i Stortingets energi- og miljøkomité vil at Norge skal forbli i ACER.

Norgespris kompenserer for høye strømpriser for husholdninger, men tar ikke problemet ved roten.

Du trenger verken være jurist eller gått folkeskolen for å bli urolig, fastslo Geir Pollestad (Sp) i debatten før Stortinget med knapt flertall vedtok å gi EØS-tilsynet ESA mer makt til å kontrollere norske bedrifter og kommuner.