ACER: stø kampen mot grunnlovsbrotet!

Nei til EU held fram kampen mot ACER, og stemner myndighetene for grunnlovsbrot, skriv Leiv Olsen i dette innlegget.

Så vedtok Stortinget at Norge skulle «slutta seg til» ACER. Det ACER-tilhengarane ikkje fortel, er at EU nektar Norge å bli medlem i ACER. ACER-tilslutning betyr at me «får lov til» å bli underlagt ACER på visse område. Kva for nokre område det gjeld, er det EU som til ei kvar tid bestemmer.

No er ikkje saka avgjort med Stortingets vedtak. Island kan seia nei. Gjer dei det, skal saka leggjast død — om spelereglane blir følgt, vel å merka.

Det blir sagt at norsk tilslutning til ACER er nødvendig for å få til eit grønt skifte i Europa — som om mektige land ikkje klarar sånt på eiga hand — og at samarbeid må til. Samarbeid er bra, men det foregår mellom to likestilte partar som blir einige om kva som er til felles beste. Ei ordning der den eine bestemmer og den andre må seia ja og amen, er ikkje samarbeid. Bare om Norge saman med Island og Liechtenstein seier nei til å bli underlagt ACER, kan me få til eit samarbeid. Paradokset er at eit nei ikkje vil hindra, men vera ein føresetnad for samarbeid.

Dersom Norge blir lagt inn under ACER, avstår me sjølvråderett til ein organisasjon me ikkje er medlem av — og det etter eit stortingsvedtak utan kvalifisert fleirtal.

Kva med sjølvråderetten? Regjeringa måtte laga ei ny utgreiing der dei vedgjekk at ACER-tilslutning inneber å gi frå seg sjølvråderett, men forsvara det med at det i dette tilfellet var «lite inngripende». Grunnloven har ingen paragraf for «lite inngripende» avståing av sjølvråderett. Dersom Norge blir lagt inn under ACER, avstår me sjølvråderett til ein organisasjon me ikkje er medlem av — og det etter eit stortingsvedtak utan kvalifisert fleirtal. Begge delar er brot på Grunnlovens § 115.

Nei til EU held fram kampen mot ACER, og stemner myndighetene for grunnlovsbrot. Alle kan stø denne kampen ved å bidra i kronerulling (sjå heimesida til Nei til EU), og alle kan slutta opp om parolen «ACER = brudd på grunnoven» i 1. mai-toget i Stavanger.

Innlegget stod på trykk i Stavanger Aftenblad 30. april. 

reLATERT

Se alle arrangementer

Jonas og Ernas EU-allianse er skadelig for Norge 

28. mai 2025

– Det kan koste Jonas Gahr Støre statsministerposten at han går i kompaniskap med Erna Solberg for å starte innføringen av EUs fjerde energipakke, sier Nei til EU-leder Einar Frogner.

Ny sak om suverenitet i Stortinget

27. mai 2025

Endringer i skipssikkerhetsloven medfører myndighetsoverføring til EØS-tilsynet ESA. Stortinget behandler lovendringen 2. juni.

Bit for bit

26. mai 2025

Regjeringen vil innføre EUs fjerde energipakke stykkevis og delt. Slikt blir det rettslig lapskaus av.

Ny De Facto-rapport om kraftpolitikk og norsk industri

22. mai 2025

Last ned rapporten «Pris og prioritering: To kraftige utfordringer for norsk industri», skrevet av Isak Lekve i De Facto.

– Lav strømpris viktig for industrien

15. mai 2025

– Det er viktig for norsk industri at vi har en forutsigbar og lav strømpris, sier John-Peder Denstad.

Kan gjøre det vanskeligere å iverksette klimatiltak

08. mai 2025

Innføring av EUs energieffektiviseringsdirektiv kan gjøre det vanskeligere å iverksette klimatiltak for norsk næringsliv. Nei til EU mener energieffektivisering i stedet bør gjennomføres med nasjonale krav, og at direktivene derfor må avvises i EØS.

Forsvar norsk fiskerilovgivning!

08. mai 2025

Uttalelse vedtatt på Nei til EUs rådsmøte 27. april 2025.

EUs bygningsenergidirektiv kan ikke anses som EØS-relevant

07. mai 2025

Regjeringens forslag om å innføre EUs bygningsenergidirektiv avklarer ikke kostnader knyttet til gjennomføringen. Nei til EU mener direktivet ikke kan anses som EØS-relevant og må avvises.

Ingen grunn til bekymring for norske arbeidsplasser  

06. mai 2025

Uttalelse vedtatt på Nei til EUs rådsmøte 27. april 2025.

Fornybardirektivet gir høy risiko for uforsvarlig saksbehandling

06. mai 2025

Nei til EU mener det er uklokt å innføre et direktiv som fastholder opprinnelsesgarantiordningen. Fornybardirektivets tidsfrist medfører høy risiko for uforsvarlig saksbehandling. 

Norgespris – plaster på et åpent sår  

05. mai 2025

Uttalelse vedtatt på Nei til EUs rådsmøte 27. april 2025.

EUs fjerde energipakke må behandles samlet, og ikke stykkevis og delt 

05. mai 2025

Nei til EU i høring for Stortingets energi- og miljøkomite.